maandag 20 juni 2016

Heeft u een administratiekantoor of adviseert u verzekeringsoplossingen?

Als ik dit schrijf leven we zo ongeveer rond de langste dag in 2016. Ik geniet altijd erg van deze periode. Van de lange avonden, het licht, de oplopende temperaturen en de zomervakantie in het vooruitzicht of net achter de rug (een beetje afhankelijk van wanneer u dit leest).

De komende tijd vindt u vast een moment de tijd om eens wat te mijmeren op een tuinstoel in de tuin of met het zand tussen de tenen op het strand.

Een mooi moment om eens even het afgelopen half jaar de revue te laten passeren. Heeft het gebracht wat we ervan verwachtten? Liggen we op koers? Welke koers?  In welke richting beweegt onze branche? Heeft de klant straks nog wel behoefte aan een intermediair? Is er voor een assurantiekantoor nog toekomst? 


Natuurlijk! 
Maar.....alleen als u keihard meeverandert in de steeds sneller veranderende wereld om ons heen. Uw klanten gaan andere eisen stellen en in sterk toenemende mate verwachten dat u hen, vanuit uw rol als adviseur, proactief begeleidt op hun financiele pad...uw rol als "coach" daadwerkelijk van inhoud voorziet.

Uw client wordt mondiger en onafhankelijker. "Independenter" :-).  
Uw client bereidt zich online grondig voor op het gesprek wat hij met u wilt gaan voeren. 
Uw client komt steeds vaker "beslagen ten ijs".

Stelt u zichzelf eens de volgende vraag: "Heb ik een administratiekantoor of adviseer ik liever passende verzekeringsoplossingen aan mijn klanten?"

Vele assurantiekantoren maken in ca. 20 verschillende systemen allerlei berekeningen, geven schades door, agenderen statussen, monitoren polisaanvragen, beheren offertetrajecten etc. Geven automutaties door die (alles bij elkaar opgeteld) een halve middag duren. Scannen polissen in (waarom eigenlijk) of (nog erger) rekenen op de ontwikkelingen bij APLAZA of Meetingpoint. 
Wilt u dat allemaal blijven doen? Denkt u dat uw klant daarom bij u klant is geworden? Of bent u in de ogen van uw klant de deskundige vraagbaak, vakkundige raadsman en steun en toeverlaat waar uw klant op kan rekenen? Heeft u nog wel tijd voor het laatste?

Hoe kunt u met uw intermediaire bedrijf het beste op alle veranderende marktomstandigheden inspelen en tegelijkertijd uw relaties optimaal (zoals men van u verlangt en zoals u dat wenst) bedienen? 
Ik heb daar wel ideeën over die ik graag eens met u deel. Vrijblijvend. Kosteloos.



Foto archiefruimte Klaas

"Is er over 10 jaar nog plaats voor een kantoor als het mijne?" vroeg Klaas me nadat we meerdere malen hadden gesproken over het uitbesteden van de administratieve taken binnen zijn kantoor en het aansluiten van zijn kantoor bij de voor hem meest geschikte backofficeorganisatie die hem in staat gaat stellen om weer adviseur voor zijn cliënten te zijn.

Natuurlijk! Maar niet voordat we de archiefruimte hebben omgebouwd tot spreekkamer. :-) Letterlijk en figuurlijk. Maar dat had u al begrepen toch?

Ik zou het fijn vinden als u contact met me opneemt. Om een keer kennis te maken of om "oude banden" opnieuw aan te halen. Of omdat u gewoon nieuwsgierig bent naar de man achter dit verhaal.
Bel of mail me gerust!

Jan Peter Bouter 

CONFIDENTIA
http://confidentia.nl
janpeter@confidentia.nl
078-6815486 / 06-21231216


Een stukje algemene informatie over de diverse activiteiten van CONFIDENTIA:

Eén van de activiteiten van CONFIDENTIA is het actief meedenken met assurantie-adviseurs door het hele land over alle aspecten van hun bedrijfsvoering en het leggen van verbindingen met business partners
Outsourcing (het uitbesteden van alle administratieve taken rond een assurantieportefeuille) is één van die aspecten. Op dit moment wordt hier door vele intermediairs serieus over nagedacht om zodoende efficiënter en rendabeler te gaan werken terwijl tegelijkertijd het bedrijf wordt klaargemaakt voor de komende decennia.
De afgelopen jaren heeft CONFIDENTIA vele tientallen kantoren begeleid in het maken van keuzes hierin. Dit naar volle tevredenheid van alle partijen.

Een andere activiteit van CONFIDENTIA is het bemiddelen tussen kopers en verkopers van assurantiebedrijven en - portefeuilles. CONFIDENTIA heeft enkele honderden kandidaat-kopers in haar netwerk. In 2015 heeft CONFIDENTIA in 26 transacties succesvol bemiddeld tussen verkoper en koper. Dit jaar alweer bij 15!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten